loader image

تازه ها

چگونه نحوه نمایش سایت را در گوگل جذاب تر کنیم

نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل

نحوه نمایش جذاب سایت در گوگلنحوه نمایش جذاب سایت در گوگل ،‌ قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول سرچ گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.

اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل ندارید طبیعت مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو سایت خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.

شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید چرا که حدود ۹۳ درصد است اطلاعات از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.

در نتیجه سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.

تکنیک ها و عوامل موثر در آوردن سایت به صفحه اول گوگل

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

نکته جالب این است که سایت های فروشگاهی از این مسئله می توانند نهایت استفاده را بکنند. با توجه به مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی متوجه می شویم که حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کند؛ چراکه آن ها می خواهند اطلاعات دقیق ‌تری در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشند.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده متوجه شدیم که آمازون حدود ۵۷ درصد از کل فروش هایش را از طریق تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی انجام دهد. در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مسئله مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل از خود ارائه کنید.

برای کاربران بنویسید نه گوگل!

اگرچه محتوای صفحه بهترین مکان برای استفاده از کلمات کلیدی است که قصد دارید به ازای آنها رتبه بهتری کسب کنید، با این حال ، بسیار مهم است که این کلمات بصورت غیرطبیعی یا بیش از حد به کار برده نشوند. بلکه باید کاملا طبیعی به کار روند. در گذشته افزایش تعداد کلمات کلیدی در متن می توانست موجب بهبود رتبه شود ، اما با بروزرسانی الگوریتم های گوگل ، این کار به عنوان تقلب محسوب می شود. پس باید به جای تمرکز بر موتور جستجو ، محتوایی کاربر پسند تولید کنید.

برای کاربران بنویسید نه گوگل

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه ، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید ، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

تاکید بر مکان در محتوا

یک روش رایگان دیگر برای نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل و  استقرار گرفتن در صفحه اول گوگل ،هدف قراردادن جستجوهای مبتنی بر مکان است. بسیاری از افراد در هنگام جستجو در گوگل ، عبارت یا کلمه کلیدی + اسم شهر یا مکان خاصی را جستجو می کنند. مثلا رستوران در تهران ، یا خرید کفش در اصفهان. شما باید از این الگو بهترین استفاده را ببرید و در صفحات ، عناوین ، محتوا و توضیحات از مکان جغرافیایی که در ان فعالیت دارید یا می توانید خدمات ارائه دهید را به کار ببرید. این اقدام بخشی از سئو محلی است که علاوه بر بهبود رتبه سایت ، می تواند مشتریان شما را افزایش دهد.

بهینه سازی برای موبایل

هیچ وب سایتی را در صفحه اول گوگل پیدا نمی کنید که ریسپانسیو نباشد. افزایش استفاده از موبایل و تبلت برای جستجو در اینترنت ، اهمیت نسخه موبایل سایت را بیشتر کرده و برای قرار گرفتن در جایگاه های برتر ، باید وبسایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید.

بهینه سازی برای موبایل

طراحی ریسپانسیو ایده آل ترین نوع طراحی سایت است ، زیرا وب سایت با هر اندازه صفحه ای سازگار می شود و عملکرد مطلوبی در تمام دستگاه ها دارد. اگر وب سایت شما ریسپانسیو نیست و یا نسخه موبایل مناسبی ندارد ، حتما باید توسط طراح یا سئوکار ، نسخه تلفن همراه سایت طراحی و نمایش داده شود. انجام ۶۰ درصد از جستجوها در گوگل با موبایل ، اهمیت این مسئله را به خوبی نشان می دهد.

تمرکز بر تجربه کاربری

تنها سازگار بودن با تلفن همراه کافی نیست، وب سایت شما باید جذاب و کاربرپسند باشد. هدر ، فوتر ، منو ، سایدبار و تمام عناصر بصری وضوح و تمایز خاص خود را داشته باشند، دکمه های تماس و cta در مکان مناسبی قرار بگیرند، زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود به سرعت و راحتی بتواند به صفحات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند ، زمان حضور کاربران در سایت قابل قبول و بالا باشد. همه این شرایط ، با تمرکز بر بهبود تجربه کاربری بدست می آیند. گوگل با الگوریتم های هوش مصنوعی ، رفتار کاربران را در مواجهه با سایت بررسی می کند و هر وبسایتی که بتواند امتیاز بیشتری در تجربه کاربری بدست آورد ، راه خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هموار کرده است.

محتوای بیشتر و باکیفیت تولید کنید

تقریبا تمامی متخصصین سئو و بازاریابی ، با هم در مورد تاثیر تولید محتوا در جذب مشتری اتفاق نظر دارند. اما چه محتوایی؟ محتوای خوب باید کاملا باکیفیت باشد ، دربرگیرنده اطلاعات روز و جدید باشد، از جای دیگری کپی نشده باشد ، طول مناسبی داشته باشد ، از ترکیب متن و عکس و ویدئو تشکیل شود، هر بخش محتوا دارای یک هدینگ مناسب باشد ، لینک سازی داخلی در محتوا ضروری است.

برای نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل باید سعی کنید که یک کارشناس یا متخصص بازاریابی محتوا را برای انتشار مقالات و مطالب جدید استخدام کنید و بصورت مستمر در زمینه موضوعات مربوط به خوزه فعالیت خود یک وبلاگ فعال داشته باشید.

هر محتوا باید با دقت و عمیق به یک موضوع خاص بپردازد و تمام جوانب آن را به بحث بگذارد. مقدمه ، سرفصلها و یک نتیجه گیری کلی ، دید بهتری به کاربر می دهد. سایر نکات کلیدی در رابطه با نحوه تولید و انتشار محتوا را در مقاله آموزش سئو محتوا  مطالعه نمایید.

تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا

برای یکی دیگر از راه های نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل این استشما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. بر اساس تحقیقات نیوسئو، آن دسته از وب سایت هایی می توانند به موفقیت های بزرگی برسند و رتبه های برتر را از آن خود کنند که ماهانه انتشار حداقل ۱۵ پست را در استراتژی محتوای خود داشته باشند.

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی ، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید . تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است که سریعا مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

تولید عناوین ترغیب کننده

برای نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است که مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را در سرچ گوگل جذب می کند، ارائه دهید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان های مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل

بهینه سازی سرعت سایت

صفحات سایت شما باید بر روی تمامی دستگاه ها، با سرعت هرچه تمام، بارگذاری شوند. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد. طبیعی است که هیچکس دوست ندارد که چندین ثانیه معطل شود تا به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند.

برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود شما می توانید از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت های خود قرار دهید. در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین شکل پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما عملی شود، باید به بهینه سازی سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

بهبود کسب و کار

یکی دیگر از راه های نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل این است با ۱۶۷ میلیارد جستجو در ماه ، ورود و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مانند راه اندازی یک فروشگاه یا کسب و کار در شلوغ ترین خیابان شهر است. هرچه تعداد افراد بیشتری سایت شما را ببینند ، آگاهی از برند شما بیشتر می شود و هرچه وب سایت شما ، مخاطب بیشتری داشته باشد ، شانس فروش ، ارائه خدمات ، کسب درآمد و سود بالاتری دارید.

افزایش تعامل با مشتری

۸۱٪ خریداران قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می دهند و گوگل نیز مهم ترین نقش را در این زمینه دارد. صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، به راحتی اطلاعات تماس ، نقشه و مکان جغرافیایی ، سوال و جواب ، مقایسه ها، تصاویر ، توضیحات و … را به کاربران ارائه می دهد و به کاربران کمک می کند تا حتی قبل از کلیک روی یک لینک خاص ، اطلاعات جامعی در رابطه با آن بدست آورند و این مسئله موجب تعامل بهتر شما با مشتری می شود.

اعتبار نام دامنه

برای نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامنه وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامنه مورد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود. سعی کنید تا از عبارت کلیدی اصلی کسب و کار اینترنتی خود، در دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در این صورت، شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تخمین زدن اینکه به چه مقدار بک لینک نیاز دارید

بک لینک ها یکی از بخش های بسیار مهم در پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شمار می روند؛ اگر کمی با دنیای سئو سایت آشنایی داشته باشید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل نیز می باشند.

در نتیجه، اگر برای شما و همکارانتان سوال شده است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، باید بگوییم که استفاده از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های بهینه سازی وب سایت می تواند به خوبی به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

علاوه بر اینکه خود گوگل هم به مهم بودن استفاده از بک لینک ها تاکیید زیادی کرده است، مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است نیز به ما نشان می دهد که هرچه تعداد بک لینک های با کیفیت یک وب سایت بیشتر بوده است، آن وب سایت ترافیک و رتبه بسیار بهتری نسبت به جایگاه قبلی خود و رقباش کسب کرده است.

ایجاد بک لینک و لینک های داخلی بیشتر

همانطور که همه شما به طور مکرر شنیده اید، بک لینک به صفحه شما اعتبار می بخشد و هر صفحه ای که اعتبار بالاتری داشته باشد، به صورت راحت تر می تواند در گوگل بالا بیاید.

نکته ای که باید بدانید این است که بدون استثنا تمامی فعالان و متخصصین سئو سایت، بر این مسئله اتفاق نظر دارند و اعتقاد دارند که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بک لینک ها می توانند گزینه خوبی برای انتخاب باشند.

ایجاد لینک های داخلی با کیفیت، پاسخ دیگری برای پرسش چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، می باشد. دقت داشته باشید که در هر صفحه یا برگه ای که مدنظر دارید، تنها باید از لینک هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع آن بخش باشند. در غیر این صورت، ممکن است آن محتوای خاص، دیرتر از حالت عادی بتواند پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را طی کند.

کسب اعتماد

الگوریتم های گوگل به راحتی محتوای  بی کیفیت ، مشکوک ، کپی و هرزنامه را شناسایی می کند. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و نحوه نمایش جذاب سایت در گوگل، به این معنی است که یک سایت کیفیت بالایی دارد، منبع اطلاعاتی معتبری است و مورد اعتماد گوگل است.

 

کسب اعتماد

پس کاربران نیز به آن اعتماد می کنند. کسب اعتماد یکی از مهمترین شاخص های موفقیت یک سایت در فضای مجازی است، زیرا به علت مبهم بودن اینترنت برای خیلی از افراد و بعضا سو استفاده هایی که از این طریق می شود ، جلب اعتماد کاربران یک هنر است.

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟

یکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده می شود این است که هزینه رسیدن به صفحه اول گوگل و نحوه نمایش جذاب سایت در سرچ گوگل چقدر است؟ در پاسخ باید گفت ؛ هزینه رسیدن به صفحه اول گوگل به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و نمی توان یک هزینه ثابت را در نظر گرفت. البته در مطلب قیمت سئو  توضیحات کاملی در رابطه با هزینه پکیج های سئو داده ایم. اما اگر صرفا بخواهید هزینه قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل را بدانید ، باید به چند نکته توجه کنید:

هرچه رقبای بیشتری داشته باشید هزینه افزایش خواهد یافت

هرچقدر که درجه سختی کلمات کلیدی بیشتر باشد ، هزینه نیز بیشتر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر مقاله آموزشی تعیین درجه سختی کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

اگر بخواهید به ازای تعداد زیادی از کلمات در صفحه اول قرار بگیرید ، بهتر است بر روی هزینه مجموع تخفیف بگیرید

شرایط فعلی سایت تاثیر زیادی در هزینه نهایی دارد

معمولا وب سایت هایی که عمر دامنه بیشتری دارند ، به هزینه کمتری قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را بدست می آورند

مقایسه قرار گرفتن در صفحه دوم و اول گوگل

شما نباید به رتبه ای غیر از صفحه اول گوگل فکر کنید. صفحه دوم توسط کمتر از ۱۰ درصد کاربران بازدید می شود و عملا شانس شما برای جذب مخاطب نسبت به سایت هایی که در صفحه اول هستند بسیار کمتر است. یعنی حتی پرداخت هزینه هم به ازای صفحه دوم گوگل اصلا به صرفه و عاقلانه نیست. برای مثال اگر روزانه ۱۰۰ کاربر عبارتی را جستجو کنند ، نهایتا می توان انتظار داشت که ۱۰ نفر آنها به صفحه دوم مراجعه می کنند و ۹۰ نفر در همان صفحه اول نتایج تصمیم خود را خواهند گرفت ، به همین دلیل به هیچ وجه نمی توان این دو صفحه را از نظر ارزشی که برای وب سایت ها دارند مقایسه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =

پیمایش به بالا